Mitkä ovat liturgiset värit ja onko aiheesta kirjallisuutta?

Kysytty

Mitkä ovat liturgiset värit ja onko aiheesta kirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Liturgiset värit ovat: valkoinen, punainen, violetti, vihreä ja musta.

Kirjallisuutta aiheesta:
Lempiäinen, Pentti : Kuvien kieli: vertauskuvat uskossa ja elämässä. Helsinki : WSOY, 2002.

Aspfors, Bertta : Kirkolliset tekstiilit Keski-Pohjanmaan seurakunnassa. Kokkola : Kustannusosuuskunta Länsirannikko, 2001.
Lempiäinen, Pentti : Pyhät ajat. Helsinki : Kirjapaja, 2000.

Ortodoksisen kirkon liturgiset värit löytyvät kirjasta:
Ortodoksinen kirkko Suomessa : toim Isä Ambrosius. Heinävesi 1982