Otsikko
Mitkä olisivat sellaisia kirjoja, joissa kerrotaan Jeesuksen toiminnasta, julistuksesta, hänen syntymästä, ristiinnaulitsemisesta ym.

Kysytty

Mitkä olisivat sellaisia kirjoja, joissa kerrotaan Jeesuksen toiminnasta, julistuksesta, hänen syntymästä, ristiinnaulitsemisesta ym.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jeesuksesta on kirjoitettu paljon.

Raamatun neljässä evankeliumissa kerrotaan tietysti Jeesuksesta.

Raamatun tietosanakirjat ovat myös hyvä lähde. Nämä kirjat ovat useimmissa kirjastoissa käsikirjoja (niitä voi lukea kirjastossa, mutta ei lainata kotiin). Tässä on kolme esimerkkiä:

Iso Raamatun tietosanakirja, osa 2 (löytyy Helsingistä Pääkirjastosta sekä Itäkeskuksen, Kallion, Oulunkylän ja Töölön kirjastoista)

Heikki Palva: Raamatun tietosanasto (löytyy yllämainituista kirjastoista sekä muutamista muista kirjastoista)

Alister M. McGrath: Modernin teologian ensyklopedia (löytyy myös yllämainituista kirjastoista sekä muutamista muista kirjastoista).

Jeesuksesta kirjoitettuja kirjoja on esim.
Anselm Hertz: Jeesuksen sanoma
Tom Wright: Kuka olet Jeesus?
Timo Eskola: Juutalainen nimeltä Jeesus - monikasvoinen messias.

Nämä olivat vain muutamia esimerkkejä lisää kirjoja Jeesuksesta löydät Helsingin kaupunginkirjaston hyllyluokasta 232. Kirjastonhoitaja auttaa sinua mielellään löytämään oikean hyllyn.