Otsikko
Mitkä olisivat hyviä kirjoja kun haluaisin tutustua ja tunnistaa Suomessa veden alla tavattavia lajeja, esim. leviä, kasveja, hyönteisiä ja kaloja? Sukeltaessa…

Kysytty

Mitkä olisivat hyviä kirjoja kun haluaisin tutustua ja tunnistaa Suomessa veden alla tavattavia lajeja, esim. leviä, kasveja, hyönteisiä ja kaloja? Sukeltaessa näkee kaikkea hassua.

Vastaus

Vastattu

Sukeltajaliitto on julkaissut v. 2014 kirjan Sukeltajan vesiluonto

Meren vedenalaista elämää löytyy mm. kirjasta Meren aarteet ja Meren lumo. Muuta vedenalaista elämää sisältää ainakin myös teos Vedenalainen Suomi.

2010-luvulla ilmestyneitä kalakirjoja ovat mm. Suomen ja pohjolan kalatSuomen kalalajien tunnistusopas ja Suomen kalat. Kirjasta Vesikirppu ja sudenkorento löytyy kuvia vesistöjen pieneliöstöstä.

Helmet-haussa käytin mm. seuraavia hakusanoja: vedenalainen luonto, vesikasvillisuus, vesieläimistö sekä suomen kalat, joilla voi etsiä lisää lähdeaineistoa.