Mitkä kaikki Anne Ricen teokset ovat käännetty suomeksi? Ja voisitteko kertoa hänen, mahdollisesti kaikki teoksensa? Kiitos jo etukäteen!

Kysytty

Mitkä kaikki Anne Ricen teokset ovat käännetty suomeksi? Ja voisitteko kertoa hänen, mahdollisesti kaikki teoksensa?
Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anne Ricen kirjoista on suomennettu seuraavat kolme:
1)Veren vangit. Otava,1992. ISBN 951-1-12334-3. Alkuteos:Interview with the vampire.

2)Vampyyri Lestat. Otava, 1993. ISBN 951-1-12733-0
Alkuteos: The vampire Lestat.

3)Kadotettujen kuningatar. Otava,1994. ISBN 951-1-13095-1. Alkuteos: The queen of the damned.

Englanniksi ovat ilmestyneet ainakin seuraavat:

"The Vampire Chronicles"-sarja:

1) Interview with the Vampire
2) The Vampire Lestat
3) The Queen of the Damned
4) The Tale of the Body Thief
5) Memnoch the Devil
6) Merrick
7) Blood and gold, or, The story of Marius
8) Blackwood farm
9) Blood canticle

Omana vampyyrisarjanaan "New Tales of the Vampires" ilmestyivät:

1)Pandora
2)Vittorio the Vampire
3)Vampire Armand

The Mayfair chronicles:

1)The witching hour
2)Lasher
3)Taltos

Anne Rice on kirjoittanut myös seuraavat kirjat:

The feast of all saints
Violin
Servant of the bones
Cry to heaven
The mummy, or, Ramses the Damned

Kaikkia näitä kirjoja on pääkaupunkiseudun kirjastoissa. Sijainnin ja saatavuuden voit tarkistaa osoitteesta http://www.helmet.fi
The vampire chronicles-sarjan uusimmista "Blackwood farm"(2002) ja "Blood canticle"(2003)näyttää tällä hetkellä olevan varauksia.