Otsikko
Miten voisin rajata dekkarit pois hakutuloksista kun etsin äänikirjaa kuunneltavaksi? Niiden ylivalta ärsyttää.

Kysytty

Hei. Miten voisin rajata dekkarit pois hakutuloksista kun etsin äänikirjaa kuunneltavaksi? Niiden ylivalta ärsyttää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pitää mennä sivustolla helmet.fi tarkennettuun hakuun. Siellä 1.hakulaatikkoon tähti, joka tarkoittaa että kaikki mahdollinen. Seuraavaan laatikkoon alavalikosta aihe ja laatikkokohtaan EI jännityskirjallisuus. Jos vielä enemmän haluat karsia niin valitse seuraaviin laatikoihin EI rikoskirjallisuus ja Ei poliisikirjallisuus ja Ei psykologinen jännityskirjallisuus. Nämä ns asiasanat löytyvät www.finto.fi.

Vasemmalta alempaa kohdasta kokoelma valitse äänikirjat. Lisäksi voi toki määritellä tarkemmin valikoista esim. kielen.

Valitettavasti joskus hakutulos ei vaikuta täydelliseltä. Silloin voi rajata lisää hakutuloksen oikealla puolella olevista hakuehdoista.

https://haku.helmet.fi/iii/encore/home?lang=fin&suite=cobalt&advancedSe…

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28*%29%20-d%3A%28j%C3%A4n…