Miten voin netissä, omaPIKI kohdassa laittaa teoksia omaan sähköiseen kirjahyllyyn?

Kysytty

Miten voin netissä, omaPIKI kohdassa laittaa teoksia omaan sähköiseen kirjahyllyyn?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Omien hyllyjen käyttäminen edellyttää että käyttäjälle on aktivoitu OmaPiki-ominaisuus, johon Omat hyllyt –toiminto kuuluu. Mikäli OmaPiki toiminto on jo käytössä toimitaan seuraavasti. Omat hyllyt –sivulla tehdään/nimetään hyllyjä, joihin teoksia myöhemmin viedään muilta sivuilta. Hyllylle annetaan nimi, ruksataan kohta ”luo uusi hylly” ja hyväksytään.
Tämän jälkeen hyllyyn vienti mahdollisuus on ”hakuehdoilla löytyneet” sivulla, josta voi siirtää haluamaansa hyllyyn teostietoja, joita omilla hakuehdoilla on sinne listautunut.
Ja hyllytoiminto on mukana myös kun on tehnyt tietokannasta haun. ”Löytyneet teokset” –sivun oikeassa laidassa on nyt sarake ”Hyllyyn”. Täältä voi kopioida rastittamalla löytyneitä teoksia haluamaansa hyllyyn.
Hyllyyn/hyllyihin ei voi (ainakaan toistaiseksi) viedä teostietoja omista lainoista eikä varauksista.
Hyllyjen sisältöä selataan klikkaamalla hyllyn nimeä. Hyllyssä oleviin teoksiin voi tehdä muistutuksia ja kirjoittaa kommentteja. Niitä voi myös siirtää ja kopioida toisiin hyllyihin sekä poistaa. Toiminnot aukeavat kun asiakas kirjautuu tunnuksillaan Piki-verkkokirjastoon.