Otsikko
Miten voin kaukolainata Helsingin kirjastosta Virtain kirjastoon omalta tietokoneeltani tietokannastanne? Tappelin tunnin hakukoneenne kanssa havaitakseni,…

Kysytty

Miten voin kaukolainata Helsingin kirjastosta Virtain kirjastoon omalta tietokoneeltani tietokannastanne? Tappelin tunnin hakukoneenne kanssa havaitakseni, että se koskee vain Helsingin aluetta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjasto - Yleisten kirjastojen keskuskirjasto toimittaa kokoelmistaan muille kirjastoille kaukopalveluna sekä lainoja että jäljenteitä. Kaikkea paikallisesti lainattavaa aineistoa myös kaukolainataan.

Tämä tarkoittaa, että saatte kyllä haluamanne aineiston kaukolainaksi, mutta kaukolainapyyntö täytyy hoitaa paikallisen kirjastonne kautta.