Miten voin jatkaa tilaukseni viimeistä "haluamispäivää", kun huomaan seurannasta olevani varausjonossa vielä niin kaukana, että todennäköisesti en kerkiä saada…

Kysytty

Miten voin jatkaa tilaukseni viimeistä "haluamispäivää", kun huomaan seurannasta olevani varausjonossa vielä niin kaukana, että todennäköisesti en kerkiä saada teosta antamaani päivämäärään mennessä"?
Ongelmani on siis, etten haluaisi "pudota pois" jonosta viimeistä haluamispäivää muuttaessani.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-verkkokirjaston kautta asiakas ei itse pysty muuttamaan "Ei tarvita jälkeen" -päivämäärää. Siksi onkin suosoteltavaa, että varausta tehdessä tätä päivämäärää ei käytettäisi, ellei varaaja nimenomaan tiedä, että ei tarvitse lainaa enää tietyn (esim. tenttipäivän) jälkeen.

Kirjaston henkilökunta kuitenkin pystyy kyseistä päivämäärää muuttamaan. Olisin jo nyt saman tien vaihtanut päivän, mutta sinulla näyttää olevan niin paljon varauksia joissa kaikissa tuo päivämäärä on merkittynä, että en tiennyt, mistä varauksesta on kyse. Sinun olisi siis parasta joko ottaa yhteyttä suoraan johonkin kirjastoon ja pyytää muuttamaan päivämäärä, tai, jos lähetät minulle uuden viestin ja kerrot tarkemmat tiedot, niin muutan päivän.

Ystävällisin terveisin,
Pauli Hatsala /Pasilan kirjasto