Miten voi saada selville kun ukkini on suomennettanut sukunimensä ja silloin kerrottu, että nimi tulee suojelluksi hänen suvulleen. Nyt käynyt ilmi, että…

Kysytty

Miten voi saada selville kun ukkini on suomennettanut sukunimensä ja silloin kerrottu, että nimi tulee suojelluksi hänen suvulleen. Nyt käynyt ilmi, että sukunimeä löytyy käytöstä josta meillä ei ole tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit tarkistaa esimerkiksi nimipalvelusta, kuinka monen käytössä mikäkin sukunimi on. http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Väestökirjahallintoon liittyviä yksittäisten kansalaisten henkilötietoja koskevia asioita voi selvittää paikallisesta maistraarista.

0 ääntä

Kommentit

Paikallisesta maistraatista? Eikö maistraattien tietokanta olekaan valtakunnallinen?