Otsikko
Miten Tuntemattoman sotilaan henkilöt sijoittuvat murrekartalle eli mitä murretta kukin puhuu?

Kysytty

Miten Tuntemattoman sotilaan henkilöt sijoittuvat murrekartalle eli mitä murretta kukin puhuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Savolaisia ovat ainakin Rahikainen, Mielonen ja Sihvonen, pohjalaisia Mäkilä ja Salo. Hämeestä on lähtöisin useampikin kirjan henkilöistä kuten Lehto, Lahtinen, Honkajoki ja Koskela. Lisää tietoa Tuntemattoman sotilaan henkilöistä löytyy Jyrki Nummen kirjassa Jalon kansan parhaat voimat WSOY 1993 sekä Olli Helenin Tunnetko Tuntemattoman Kustannus Oy Aamulehti 2005 ja tietenkin lukemalla kirjan tulevat murteet tutuksi.