Miten tavallinen kristitty suomalainen nuori voisi parhaiten tutustua kiinalaisiin nuoriin Helsingissä?

Kysytty

Miten tavallinen kristitty suomalainen nuori voisi parhaiten tutustua kiinalaisiin nuoriin Helsingissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko Suomi-Kiina -seura yksi paikka, jossa voisi tavata kiinalaisia

http://www.kiinaseura.fi/

Helsingin evankelis-luterilaisilla seurakunnilla on myös kiinankielistä toimintaa

https://www.helsinginseurakunnat.fi/seurakunnat/kallio/chinesechurchinf…

Lisätietoja viime mainitusta saa esim. googlaamalla pastorin nimellä.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Ei ihan Helsingissä henkkoht. tapaamalla, mutta muuten saattaa tavoittaa kiinalaisnuoria ja -aikuisiakin Postcrossing-järjestelmän kautta. Siinä lähetellään postikortteja ympäri maailmaa ja saadaan itse vastaavasti kortteja tai kirjeitä. Systeemi on netissä vapaasti käytettävissä, edellyttää jonkinasteista englannin kielen taitoa. Homman rakenteesta johtuen todennäköisesti tupsahtaa ensin osoitteita muille kuin kiinalaisille - en tiedä, voiko haluttua maata rajata - mutta ottaen huomioon kiinalaisten aktiviteetin on odotettavissa, että postikortti- ja/tai kirjeystävyys syntyy kohtuullisen pian. Useat järjestelmässä tapaamani kiinalaiset ovat olleet halukkaita kirjeenvaihtoon. Maiden maantieteellisen etäisyyden huomioon ottaen kirjekaverin tapaaminen ei ehkä onnistu, mutta niinkin voi käydä.