Miten tapahtuu varaus,sivut on muuttuneet vaikeasti ymmärrettäväksi, ainakin minulle,sofi oksasen puhdistus olis hakusessa

Kysytty

miten tapahtuu varaus,sivut on muuttuneet vaikeasti ymmärrettäväksi,
ainakin minulle,sofi oksasen puhdistus olis hakusessa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusi PIKI-verkkokirjasto on tosiaan ihan erilainen kuin entinen ja siksi varaaminen ja kaikki muukin on ensin outoa. Verkkokirjaston toimintaa parannetaan koko ajan, ja kun toiminnot vakiintuvat, sinne tulee kunnon ohjeet. Seuraavassa ensiapua:

Jos haluat varata jonkin kirjan, jonka olet löytänyt haulla, se käy näin:
- Klikkaa kirjan nimeä, jolloin pääset kirjan teostietoihin. Alempana sivulla on lueteltu kaikki kirjastot, joiden kokoelmissa teos on.
- Jos haluat tarkistaa, onko kirjaa Ylöjärven kirjastoissa, klikkaa kirjastolistassa alinna olevaa Ylöjärven kaupunginkirjasto -riviä: näkyviin tulee saatavuus Ylöjärven kirjaston eri toimipisteissä (pääkirjasto, Kuru, Viljakkala, kirjastoauto)
- Teoksen voi varata klikkaamalla samalla sivulla kirjan nimen kohdalla oikealla olevaa "Varaa"-painiketta
- "Varaus" tarkoittaa varausta omasta kirjastosta (hinta 1 €); "Seutuvaraus" taas tarkoittaa 2 €:n hintaista varausta, joka lähetetään sinulle haluaamaasi kirjastoon mistäpäin Pirkanmaata tahansa
- Ohjelma pyytää valitsemaan noutopaikan: ensin minkä kaupungin kirjasto, sitten tarkemmin toimipiste.
- Sitten vain painat "Tee varaus" -painiketta, jolloin varaus tallentuu tietoihisi. Voit tarkistaa sen kohdasta "omat sivut" - "Varaukseni".

Kysele lisää, kun seuraavan kerran käyt kirjastossa! Neuvomme mielellämme.