Miten suuri prosenttiosuus pojista suorittaa asepalveluksen loppuun?

Kysytty

Miten suuri prosenttiosuus pojista suorittaa asepalveluksen loppuun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Riippuu laskutavasta. Velvollisuus suorittaa varusmiespalvelus päättyy sen vuoden lopussa, kun mies täyttää 30 vuotta. Esimerkiksi 1989 syntyneistä miehistä 66% on suorittanut varusmiespalveluksen loppuun asti.

Varusmiespalveluksen keskeyttäneiden vuosittainen osuus vaihtelee, mutta oli vuonna 2018 15,7%.

Lähteet: