Miten suomeksi ilmaistaan sukulaisuussuhde, kun se on englannin kielellä four-times great-grandmother? Isoäiti neljän sukupolven takaa vai kuuden sukupolven…

Kysytty

Miten suomeksi ilmaistaan sukulaisuussuhde, kun se on englannin kielellä four-times great-grandmother? Isoäiti neljän sukupolven takaa vai kuuden sukupolven takaa?
Tiedossa on, että kyseinen esiäiti sukupuussa on ensimmäisestä henkilöstä alkaen kuudes sukupolvi taaksepäin.
Tarvitsisin tiedon suomennostyöhöni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käänteisesti soveltaen MyHeritage-tietopankista löytyvää esivanhempien sukupolven määrittämiseen tarkoitettua laskentakaavaa, esiäiti kuudennessa sukupolvessa olisi isoisoisoisoisoäiti.

Lähde: Kuinka Monen Sukupolven Takaa? (myheritage.fi)

1 ääntä

Kommentit

Kävisikö isoäidin isoäidin isoäiti? Joskus on opetettu käyttämään mieluummin määriteketjua kuin erittäin moniosaista yhdyssanaa.