Miten saan tietoa siitä miten paljon jotakin kirjaa on lainattu kunakin vuonna? Ja saako selville vain kyseisen kirjaston vai onko olemassa jokin…

Kysytty

Hei!

Miten saan tietoa siitä miten paljon jotakin kirjaa on lainattu kunakin vuonna? Ja saako selville vain kyseisen kirjaston vai onko olemassa jokin valtakunnallinen taho mistä saisi selville että paljonko kyseisiä kirjoja on lainattu eri kirjastoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näemme omasta kirjastojärjestelmästämme kuinka paljon kutakin kirjaa on lainattu ja tämän alueen Piki-järjestelmä näyttää tilanteen melkein koko Pirkanmaan alueella, mutta ei ole olemassa mitään yhteisrekisteriä, joka näyttäisi lainaustilanteen koko maassa.