Miten pääsen lukemaan vanhoja Iltalehtiä?

Kysytty

Miten pääsen lukemaan vanhoja Iltalehtiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Iltalehteä ei tule Jyväskylän kaupunginkirjastoon. Lähin paikka, jossa lehden vanhoja numeroita voi lukea, on Jyväskylän yliopiston kirjasto. Siellä lehti on vapaakappalekokoelmassa, eli sen voi pyytää varastosta lukusalissa luettavaksi. Kotilainaan sitä ei saa.

Uusimmat vuosikerrat ovat kokoelmissa paperisina ja vanhemmat mikrofilmeinä. Hakutulos Jykdok-tietokannassa (jykdok.linneanet.fi) vie myös Media-arkistoon, jossa on artikkelihaku vuodesta 1995 alkaen. Arkiston käyttö vaatii käyttäjätunnukset. Kysy tästä lisää suoraan yliopiston kirjastolta.

Yliopiston kirjasto on kaikille avoin. Jos sinulla ei ole sinne ennestään kirjastokorttia, ota asioidessasi mukaan kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Iltalehden nettisivujen (http://www.iltalehti.fi/info/onlinekayttajalle/?ref=hakemisto#Onkoolema…) mukaan näköislehden tilaaja pystyy lukemaan kahdeksan viimeisintä lehteä, jos tilaus kestää kuukauden tai pidempään. IPadilla, iPhonella ja Android-laitteilla luettavasta Päivän lehti –sovelluksesta löytyy 15 viimeisintä numeroa. Varsinaista juttuarkistoa Iltalehdellä ei ole.