Miten menee Tuntemattomassa Sotilaassa (romaanissa) täsmällisesti ottaen lause, jollla Antti Rokka esittelee sotamies Suden? "Tää kaveri - hää on Sus?"

Kysytty

Hei, miten menee Tuntemattomassa Sotilaassa (romaanissa) täsmällisesti ottaen lause, jollla Antti Rokka esittelee sotamies Suden? "Tää kaveri - hää on Sus?"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lammiolle Rokka esittelee kaverinsa Suen Tassuksi, joka taas omasta puolestaan sanoo olevansa "sotamies Sus":

- Mut kuule herra luutnantti. Sitähä mie vaan et myö päässää tään Suen Tassun keral sammaa porukkaa.
- Kenen?
- Suen Tassun.
- Mikä teidän nimenne on?
- Sus. Sotamies Susha mie oon.
- Siis Susi... Entä teidän nimenne?
- Rokkahan mie. Antero on etunim. Antikshan minnuu on sanottu koko ikkäi, ja niihä mie sanon itsekkii.

Koskelalle Rokka esittelee kaverinsa näin:

- Ens kerrallaha myö paikalle satuttii. Komppa ukko hää sanokii jot mänkää Koskela luo. Sie varmaa sit oot Koskela. Sellasii terveisii hää lähetti jot tie mitä tahot meil. Myö ollaa täyvennysmiehii näät. Mie oon Rokka ja tää miun kaver, hää on Sus.

20 ääntä

Kommentit

Mikä ikäisiä olivat Susi ja rokka palveluksessa?