Otsikko
Miten menee rukous "Levolle laske luojani"?

Kysytty

Hei! Miten menee rukous "Levolle laske luojani"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Rukous Levolle lasken, Luojani löytyy esim. Matin ja Maijan laulukirjasta.

Ensimmäinen säkeistö on seuraava:
Levolle lasken, Luojani,
armias ole suojani!
Jos sijaltain en nousisi,
taivaaseen ota tykösi!

Laulun on säveltämyt Sofie Lithenius.

Sanat on alunperin kirjoittanut tuntematon amerikkalainen tai englantilainen henkilö
ja ne on suomeksi julkaistu vuonna 1860 lastenlehdessä Varpunen, jota toimitti Rietrikki Polen.

Taustatietoja tästä virrestä löytyy sivulta http://evl.fi/Virsikirja.nsf/63fe9e50813fe1d6c2256e570039fa80/651baf477…