Miten menee alkuperäinen teksti Shakespearen näytelmän Kesäyön uni kohtaan,joka on suomennettu "Sama kude on meissä kuin mik' unelmissa on ja unta vain on…

Kysytty

Miten menee alkuperäinen teksti Shakespearen näytelmän Kesäyön uni kohtaan,joka on suomennettu "Sama kude on meissä kuin mik' unelmissa on ja unta vain on lyhyt elämämme"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Siteeraamasi kohta löytyy Shakespearen näytelmästä Myrsky (The Tempest), neljännen näytöksen ensimmäisestä kohtauksesta. Englanniksi kyseinen kohta kuuluu näin: We are such stuff / As dreams are made on; and our little life / Is rounded with a sleep. Englanninkielinen lainaus on otettu 2007 (Macmillan) ilmestyneestä teoksesta The RSC Shakespeare, Complete Works.