Miten löydän tietoa puutarhamyymälöiden nykytilasta ja toiminnasta? Etsin tietoa ryhmätyötä varten, jonka tarkoituksena on selvittää puutarhamyymälöiden tilaa…

Kysytty

Miten löydän tietoa puutarhamyymälöiden nykytilasta ja toiminnasta? Etsin tietoa ryhmätyötä varten, jonka tarkoituksena on selvittää puutarhamyymälöiden tilaa Suomesa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arto-artikkelitietokannasta löytyi muutama puutarhamyymälöitä koskeva lehtiartikkeli. Valitettavasti nämä eivät olleet ihan uusia, eivätkä kerro nykytilanteesta.

Muutama esimerkki kuitenkin:
- Jalkanen, Jyrki: Elämykset houkuttelevat puutarhamyymälään, Puutarha ja kauppa 2003:5
- Uimonen, Jyri: Etelä-Pohjanmaan taimistolla markkinointi ei häiritse tuotantoa, Viherympäristö 2001: 1
- Närhi, Seppo: Puutarhamyymälän suunnittelusta, Viherympäristö 1997:3
- Soini, Marianne: Uutta ajattelua puutarhakauppaan, Puutarha & kauppa, 2000:30

Esimerkkejä Aleksi-artikkelitietokannasta:
-Puutarhakeskus voi olla keskellä metsää, Puutarhasanomat 2007:6
- Kalliopää, Katri: Puutarhojen kova kilpailu pitää taimien hinnat kurissa, Helsingin sanomat 1.5.2001

Tilastoja on seuraavassa: (Suomen virallinen tilasto, Maa-, metsä- ja kalatalous) Puutarhayritysrekisteri, 2006

Vuonna 1997 on ilmestynyt Aimo Nummen, Puutarhakaupan historia, jossa kerrotaan mm. Puutarhaviljelyn kasvun vuosikymmenistä (taimimyymälöistä Garden Centereihin) sekä
1900-luvun puutarhaliikkeistä. Teoksessa on myös tietoa Puutarhakaupan järjestöistä. Ottamalla yhteyttä niihin saisitte tehtäväänne lisätietoa, esim. Suomen puutarhakauppiaat ry http://www.puutarhakauppiaat.fi/templates/Page.aspx?PageID=53

1 ääntä

Kommentit

Onko tietoa puutarhamyymälöiden myynnin kehityksestä ja verkkokauppojen vaikutuksesta tulokseen? Opinnäytetyötä varten tarvitsisin tietoa.