Miten kuuluu Shakespearen Myrskyn Ferdinandin lause "Where should this music be?" uudemmissa suomennoksissa? Cajander on suomentanut sen muotoon "Mist' on tuo…

Kysytty

Hei!
Miten kuuluu Shakespearen Myrskyn Ferdinandin lause "Where should this music be?" uudemmissa suomennoksissa? Cajander on suomentanut sen muotoon "Mist' on tuo soitto?" Mitä sanovat Manner ja Rossi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matti Rossin käännös, Wsoy 2010, kuuluu näin: "Mistä tuo musiikki voi tulla? Ilmasta vai maasta?"
Eeva-Liisa Mannerin kännös, Tammi 1986, kuuluu näin: "Mistä tulevat nuo kummat äänet? Ilmasta vai maasta?