Miten aakkostetaan Hildegard Bingeniläinen, hoohon vai beehen (siis kun Väinö Linna tulee ällään)?

Kysytty

Moi,

Miten aakkostetaan Hildegard Bingeniläinen, hoohon vai beehen (siis kun Väinö Linna tulee ällään)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hildegard Bingeniläinen, joka oli 1100-luvulla elänyt saksalainen benediktiinisisar ja mystikko, aakkostetaan Hildegardin mukaan h-kirjaimen kohdalle. Suomen kansallisbibliogafia Fennican mukaan Bingeniläinen tulee Hildegardin perään: Hildegard, Bingeniläinen.