Mitalit rivassa:VR 3,VR4tlk,VR 4,Vm 2,SVR mit 2,talvisodan Mm jatkosodan Mm,Ryhmä O-RvPr muistoristi. Irrallaan näistä Summanristi,tuleeko se johonkin väliin?

Kysytty

mitalit rivassa:VR 3,VR4tlk,VR 4,Vm 2,SVR mit 2,talvisodan Mm
jatkosodan Mm,Ryhmä O-RvPr muistoristi.
Irrallaan näistä Summanristi,tuleeko se johonkin väliin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valtiovallan perustamien tai jakamien kunnia- tai ansiomerkkien jälkeen kiinnitetään perustamisjärjestyksessä muun isänmaallisen toiminnan ristit ja mitalit.
----
Talvisotaan liittyvä muistoristi (vain yksi)
Jatkosotaan liittyvä muistoristi (vain yksi)
------
Lähde: Juha E.Tetri: Kunniamerkkikirja (1994) s. 110.

Tetrin teoksen mukaan näin muodoin Summan risti talvisodan muistoristinä tulisi ennen Ryhmä O – Rv.Pr.:n muistoristiä, joka on jatkosodan muistoristi.

Kunniamerkkiasiat voi tarvittaessa varmistaa mm. seuraavista lähteistä:

Ritarikuntien kanslia
Säätytalo
Snellmaninkatu 9-11
00170 Helsinki
puh. (09) 179 425, (09) 651 558
faksi (09) 16024272
s-posti: info@ritarikunnat.fi

tai Sotainvalidien veljesliitto
Ratamestarinkatu 9 C, 00520 Helsinki
(käyntiosoite Kellosilta 4 c).
Kunniamerkkipalvelu: Silja Myllyniemi,
puh (09) 478 50209.
www.sotainvalidit.fi