Otsikko
Mitä tekstitysfontteja on ollut käytössä MTV3lla ja Ylellä ennen nykyistä tekstitysfonttia?

Kysytty

Mitä tekstitysfontteja on ollut käytössä MTV3lla ja Ylellä ennen nykyistä tekstitysfonttia?

Vastaus

Vastattu

Yle Arkiston tietopalvelusta vastattiin, että Ylen lähetysten tekstitysfontti on tällä hetkellä Tiresias Screenfont.

Ennen vuotta 2011 tekstitysfonttina oli ns. Ylefont, jonka pohjana oli Tahoma. Ylefontin kirjainten kulmat olivat hieman pyöristetyt Tahomaan verrattuna.

MTV:ltä vastattiin, että heillä on ollut kymmenisen vuotta Tiresias, vuodesta 2020 lähtien Tiresias Minus default-versio ja ennen Tiresiasta mahdollisesti LH 3103.