Otsikko
Mitä tarkoittavat nimet Elise, Sara, Erin ja Nicolas. Mistä maasta ne ovat alunperin?

Kysytty

Mitä tarkoittavat nimet Elise, Sara, Erin ja Nicolas. Mistä maasta ne ovat alunperin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elise on ranskalainen ja saksalainen lyhentymä Elisabetista, joka on vanha raamatullinen nimi. Sara tai Saara on vanha heprealainen nimi. Suomenkielessä Sara voi viitata myös kasvikuntaan.
Erin on Irlannin gaelinkielinen nimi. Nicolas on muunnos Nicolauksesta eli Nikolauksesta, joka oli Uudessa testamentissa yksi Jerusalemin alkuseurakunnan seitsemästä diakonista. Nimen kreikkalainen muoto on Nikolaos. Lähteet: Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja, http://www.behindthename.com. Lisää tietoa etunimistä voit kysellä lähikirjastostasi.