Otsikko
Mitä tarkoittaa sukunimi Monto?

Kysytty

Mitä tarkoittaa sukunimi Monto?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Sukunimi Monto on sukunimi Montonen muunnos tai rinnakkaisasu, jota on esiintynyt lähinnä Karjalassa. Monto-nimisiä asui myös viime sotien päättyessä Kivennavalla, Jääskessä, Raudussa ja Säkkijärvellä. Vanhastaan nimi on ollut tuttu myös Länsi-Suomessa: Olof Mondoij 1554 Lempäälä Jokipohjassa ja Sigfrid Mondoij 1546 Längelmäen Tiihalassa.

Lähde: Pirjo Mikkonen, Sirkka Paikkala: Sukunimet, Otava 2000