Mitä tarkoittaa puolustusvoimien Lääkärintarkastusohje 1943 koodi "A II 56 c"?

Kysytty

Mitä tarkoittaa puolustusvoimien Lääkärintarkastusohje 1943 koodi "A II 56 c"?

Vastaus

Vastattu

LTO 1943:ssa on alaluokat 56a ("Synnynnäiset sydänviat"), 56a1 ("Pieni sydän. Pisarasydän") ja 56b ("Hermoperäiset, toiminnalliset sydänhäiriöt"), mutta luokkaa 56c ei tässä esiinny. Myöskään aiempi vuoden 1935 LTO ei tunne alaluokkaa 56c. A II -luokkaan olisi määrätty "tarkastettava, joka on taistelukelpoinen rintamaoloissa, mutta jonka palvelukelpoisuutta jokin vähäinen rakennevirhe, vika, vamma tai sairaus rajoittaa".

1 ääntä

Kommentit

kiitos nopeasta vastauksesta. Kyseessä tosiaan olikin A II-luokka.