Otsikko
Mitä tarkoittaa lyhenne vrtl.? Kyseessä muinaiskreikan kielioppi alkujaan 1950-luvulta

Kysytty

Mitä tarkoittaa lyhenne vrtl.? Kyseessä muinaiskreikan kielioppi alkujaan 1950-luvulta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Weikko Pakarisen Kreikan kieliopissa löytyy taivutuskaavioista tuo lyhenne, joka tarkoittaa vartalo. Vartaloon liitetään päätteet, jotka esimerkiksi substantiiveilla ilmaisevat sukua, lukua ja sijaa, verbeillä lukua, "suuntaluokkaa" (Pakarisen kieliopissa) eli aktiivi, medium, passiivi, tapaluokkaa ja aikamuotoa.