Mitä tarkoittaa karttamerkintä ”vihreät täplät” tai vihreäksi merkitty rakennus?

Kysytty

Mitä tarkoittaa karttamerkintä ”vihreät täplät” tai vihreäksi merkitty rakennus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Metsähallituksen retkikartta.fi-palvelun mukaan kuvassasi näkyvä vihreä alue, jossa on risti, on hautausmaa. Keskellä hautausmaata oleva merkki kuvaa alueella olevaa muistomerkkiä, joka on kaiketi vihreä vain vihreän alueen takia.

Retkikartta - Metsähallitus

Mselitys_RVK_korjattu (retkikartta.fi)

Aluetta ympäröivät vihreät täplät lienevät puita. Suomen Suunnistusliitto esitteli vuonna 2017 uusia karttamerkkejä, joissa vihreän ympyrän kerrotaan olevan puun karttamerkki:

Suomen Suunnistusliitto ry