Mitä tapahtuu yhtiökokouksessa, kun kieltäydyn hyväksymästä esityslistaa? Omien tutkimusteni perusteella, puheenjohtajan pitäisi keskeyttää yhtiökokous…

Kysytty

Mitä tapahtuu yhtiökokouksessa, kun kieltäydyn hyväksymästä esityslistaa? Omien tutkimusteni perusteella, puheenjohtajan pitäisi keskeyttää yhtiökokous laittomana. Miten on? Kirjallinen ilmoitus isännöitsijälle/hallitukselle on tehty ajoissa ja asia koskee yht.kok.käsiteltäviä asioita. Isompiakin asioita taloyhtiössämme on,isännöitsijää/hallitusta vastaan on ilm. tulossa erikoistarkastus koskien isännöitsijän/hallituksen rahankäyttöä.Viime vuonna on käytetty 40,000e autokatoksen pelkkään suunitteluun ilman että yhtiökok.olisi antanut lupaa rakentamiseen.Pari viikkoa sitten äänestyksessä suunnitelma äänestettiin nurin. Elikä tuo 40,000e on mennyt "Kankkulan kaivoon. On tässä tavallisella rivi-osakkaalla tietämistä, vain siksi että sattuu asumaan tässä talo-yhtiössä.

Vastaus

Vastattu

Eduskunnan kirjasto ei anna oikeudellista neuvontaa. Voimassa oleva Asunto-osakeyhtiölaki (1599/2009) sisältää pykälät yhtiökokouksestakin. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2009/20091599#O1L1P13