Otsikko
Mitä ruokakauppoja oli seuraavissa paikoissa 1950-luvulla, 1960-luvulla, 1970-luvulla, 1980-luvulla, 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa Vantaan Tikkurilassa,…

Kysytty

Mitä ruokakauppoja oli seuraavissa paikoissa 1950-luvulla, 1960-luvulla, 1970-luvulla, 1980-luvulla, 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa Vantaan Tikkurilassa, Koivukylässä, Havukoskella, Myyrmäessä, Martinlaaksossa

Vastaus

Vastattu

Vantaan tilastollisesta vuosikirjasta löytyy ruokakauppojen määrä eri vuosina ja eri aluella. Kauppojen nimiä ei ole listattu.

Helsingin maalaiskunnan historia 1865–1945 -kirjassa on myös kaupoista lukunsa (s. 309). Siinä kerrotaan eri kauppaliikkeistä, osuusliikkeistä (Varuboden, Elanto) ja erikoisliikkeistä maalaiskunnassa. Kauppojen lukumääriä mainitaan, mutta sijaintitietoja ei ole tarkasti eritelty.

Vantaan kaupunginmuseon Finnasta löytyy jonkin verran valokuvia ruokakaupoista eri ajoilta, esimerkiksi hakusanalla elintarvikeliikkeet.

Lähde: Vantaan kaupunginmuseo