Mitä ovat niin sanotut oikeat työt? Jos sanotaan, että joku ei ole koskaan ollut oikeissa töissä, mitä se tarkoittaa?

Kysytty

Mitä ovat niin sanotut oikeat työt? Jos sanotaan, että joku ei ole koskaan ollut oikeissa töissä, mitä se tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu

Hei,
Kyllä ihan kaikki työ mistä palkkaa maksetaan, sekä vapaaehtoistyöt ovat "oikeita töitä".
Sanomalla "ei ole ollut koskaan oikeissa töissä", saatetaan usein viitata työn fyysisyyteen tai muuhun raskaaseen työnkuvaan alistavaan sävyyn.