Mitä "logistik" on suomeksi? (En halua vastaukseksi logistiikkaa, vaan suomenkielisen vastineen)

Kysytty

Mitä "logistik" on suomeksi?
(En halua vastaukseksi logistiikkaa, vaan suomenkielisen vastineen)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Logistik-sanaa voi ilmaista näin: logistiikka tai kiljetus- ja materiaalitalous. Logistisk on aina logistinen.
Katso lisää teokseta Iso ruotsalais-suomalainen sanakirja.
Kotus, eli Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen kielitoimisto ylläpitää puhelinneuvontaa myöskin.
Kielitoimiston neuvontapuhelin (09) 701 4991 (maanantaisin ja perjantaisin klo 9–11.30 ja tiistaista torstaihin klo 9–14)
Katso lisää
http://www.kotus.fi/index.phtml?s=2