Otsikko
Mitä levyjä voisin käyttää musiikkiterapiaan? Kaipaisin jotain synkkää musiikkia, ehkä mieluiten klassista. Olen käyttänyt aikaisemmin Tuonelan joutsenta ja…

Kysytty

Mitä levyjä voisin käyttää musiikkiterapiaan? Kaipaisin jotain synkkää musiikkia, ehkä mieluiten klassista. Olen käyttänyt aikaisemmin Tuonelan joutsenta ja Carl Orffin Carmina buranaa. Jotain vastaavaa siis kaipailisin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Terapiaan soveltuvaa musiikkia on rajattoman paljon. Uskon että seuraavat sävellykset sopivat hyvin tähän tarkoitukseen. Listalla on vakavaa vokaali-, ja soitinmusiikkia,jota voi nauhoittaa haluamassaan järjestyksessä kasetille. Bach J.S.: Kyrie eleison(teoksesta H-molli-messu), Ich will den Kreuzstab gerne tragen(kantaatti nro 56.1.osa), Ruht wohl ihr heilige Gebeinen(Johannes-passio). Brahms,Johannes: Jousikvartetto op.51 nro 1 c-molli osa 3,Sinfonia nro 4 osat 1 ja 4, Schicksalslied(kuoroteos). Barber,Samuel: Adagio for strings. Faure,Gabriel: Libera me(Requiem). Mozart W.A.: Pianokonsertto nro 20 c-molli K.491 osa 1. Rahmaninov Sergei:Pianokonsertto nro 4,op.40 osa 2(largo).