Mitä lehtiä ym. olisi ilmestynyt mahdollisimman kauan aikaa sitten Laukaassa, Hankasalmella, Niemis- järvellä/siellä päin, joista saisin tietoa…

Kysytty

Mitä lehtiä ym. olisi ilmestynyt mahdollisimman kauan aikaa sitten
Laukaassa, Hankasalmella, Niemis-
järvellä/siellä päin, joista saisin
tietoa sukututkimustani varten eli
etsin lähinnä kuulutus-,vihki- ja
kuolinilmoituksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjapainot lähettävät sanomalehtien vapaakappaleet Helsingin yliopiston kirjastoon. Kirjastossa on lähes täydellinen kokoelma suomalaisia sanomalehtiä vuodesta 1771. Sanomalehtiä voi lukea mikrofilmeiltä kirjaston lehtisalissa. Kuvaamattomia lehtiä voi tutkia Fabianian lehtisalissa. Tarkemmat tiedot Helsingin yliopiston kirjastosta löydät osoitteesta http://renki.helsinki.fi/hyk/. Klikkaa kohtaa palvelut ja avautuvalta sivulta Erityisaineisto/ sanoma- ja aikakauslehdet.
Ehkä jo oletkin käynyt Suomen sukututkimusseuran nettisivuilla, mutta liitän kuitenkin osoitteen tähän eli http://www.genealogia.fi/. Sivuilta löytyy kaikkea hyödyllistä ja kivaa sukututkimusta harrastavalle.