Mitä Laila Hirvisaari on opiskellut? Milloin hän on valmistunut? Onko hän kirjoittanut ylioppilaaksi? Milloin?

Kysytty

Mitä Laila Hirvisaari on opiskellut? Milloin hän on valmistunut?
Onko hän kirjoittanut ylioppilaaksi? Milloin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laila Hirvisaaresta (entinen Hietamies) voit etsiä tietoa monenlaisista lähteistä. Salme Saure on kirjoittanut Laila Hietamiehestä elämänkertateoksen "Läheltä", jossa kerrotaan kirjailijasta koko hänen elämänsä ajalta. Kirja sisältää myös Hietamiehen elämää vuosilukuina esittelevän listan. Tämän lisäksi Lahden kaupunginkirjastosta voi lainata Laila Hietamiestä koskevia lehtileikkeitä, jotka tosin tällä hetkellä ovat lainassa. Voit tutustua myös muihin Hietamiehestä kirjoitettuihin lehtiartikkeleihin. Suomen kuvalehdessä (1984, nro 3, s. 55-57) on artikkeli "Laila Hietamies ottaa vauhtia epäilyistä", samoin Suomen kuvalehdessä (2003, nro 51-52, s. 58-61)on artikkeli "Laila Hietamies (Hän)" sekä Pellervossa (1993, nro. 19-20, s. 56-58) on artikkeli "Syntynyt kirjailijaksi". Kaikki nämä lehdet, joissa artikkelit ovat, löytyvät vuosikertoina Lahden kaupunginkirjaston pääkirjaston varastosta ja ne ovat lainattavissa tavalliseen tapaan. Voit myös halutessasi ottaa artikkeleista kopiot kirjaston kopiokoneella. Näiden lisäksi voit tutustua videoon "Kirjailijan puhetta 3: Laila Hietamies". Pidän teoksen "Läheltä" varattuna sinulle pääkirjaston tietopalvelussa viikon ajan, josta voit tiedustella sitä omalla nimelläsi. Liitän sen mukaan myös artikkeliviitteet.