Mitä Koskela sanoi Rahikaiselle ja Määtälle ennen kuin nämä lähtivät, oliko puntikselle vai ruokavarkaisiin, ja jäivät kaiketi kiinni? Tuntematon sotilas…

Kysytty

Mitä Koskela sanoi Rahikaiselle ja Määtälle ennen kuin nämä lähtivät, oliko puntikselle vai ruokavarkaisiin, ja jäivät kaiketi kiinni?
Tuntematon sotilas. Keskustelu Koskela, Rahikainen, Määttä. En tiedä missä sodan vaiheessa keskustelu käytiin. Koskela sanoi jotakin siihen tapaan, että " mies menee ja tulee ja vastaa itse tekemisistään".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä Koskelan sanat, kun Rahikainen pyysi lupaa lähteä puntikselle:
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa. Minä en anna lupaa, mutta jos omalla vastuullas punttaat niin se ei kuulu minuun. Huomenna lähdetään ruokailun jälkeen linjaan ja jos silloin et ole paikalla, niin kärsit kymmenkertaisen vartion linjassa. Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kun Ellun kanat. Sen kun muistat niin saat mennä."

29 ääntä

Kommentit

Rahikainen, Määttä ja Lehto suorittivat marssit "liftaamalla" armeijan kuorma-autossa, jolloin Rahikaisen käsiin eksyi armeijan muonaa. Lammion määräyksestä pojat seisoivat kuuluisaa kovennettua. Eli näistä hommista Koskela ei ohjeistanut, vaan kuten kirjasto vasta.