Mitä kirjoja löytyy suomeksi Marx-veljeksistä?

Kysytty

Mitä kirjoja löytyy suomeksi Marx-veljeksistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marx-veljeksistä löytyy suomeksi kirjoitettuna teokset:
Marx, Harpo: Harpo puhuu! ja Marx, Groucho: Groucho ja minä - omaelämäkerta. Lisäksi kannattaa vilkaista yleisteoksia elokuvan historiasta, esim. Bagh: Elokuvan historia.

1 ääntä

Kommentit

Löytyykö marx veljekset dvd
Boksi sisältää 5 eri elokuvaa! Kookospähkinöitä (The Cocoanuts) (1929)Marxin veljesten ensimmäisessä elokuvassa Groucho esittää hotellinomistajaa, joka yrittää nylkeä kaikkien rahat viattomista hotellipojista ja -tytöistä varakkaaseen seurapiiriemäntään rouva Potteriin (Margaret Dumont). Chico ja Harpo esittävät hotellissa majailevia petkuttajia, jotka Groucho huomaa heti, kun heidän matkalaukkunsa pongahtaa auki – tyhjänä… Koirankeksit (Animal Crackers) (1930)Eläköön kapteeni Spaulding! Koirankeksit on elokuvahistorian klassikkoja, ja se on yhtä hulvattoman hauska tänään kuin yli 70 vuotta sitten.Tässä elokuvassa esiintyy ensimmäisen kerran Grouchon kuuluisin hahmo, kapteeni Spaulding, jonka laulusta tuli ”You Bet Your Life”-TV-ohjelman tunnussävel. Neljä nolattua neroa (Monkey Business) (1931)Neljä Marx-veljestä, Harpo, Chico, Groucho ja Zeppo yltävät hullunhauskaan hilpeyteen tässä klassikkokomediassa, jossa salamatkustajanelikko pakoilee viranomaisia luksusristeilijällä.Veljesten ryhtyessä kilpailevien gangstereiden henkivartijoiksi ovat seuraukset luonnollisesti hupaisat - eikä kukaan nainen voi tietenkään vastustaa laivaromanssia viekkaan ja sanavalmiin Grouchon kanssa... Hevosen sulat (Horse Feathers) (1932)Osuva poliittinen satiiri ”Neljä naurettavaa naapuria” on Marxin veljesten hauskin ja mielipuolisin elokuva. Groucho on Rufus T. Firefly, myyttisen Freedonian riemastuttava diktaattori. Harpo ja Chico ovat Grouchon laskelmoivan poliittisen kilpailijan Trentinon (Louis Calhern) palkkalistoilla vakoojina. Monet veljesten kuuluisimmista kohtauksista löytyvät juuri tästä elokuvasta! Neljä naurettavaa naapuria (Duck Soup) (1933)Groucho, Harpo, Chico ja Zeppo, ovat oman maanisen taiteensa huipulla tässä yliopistoelämää anarkistisesti parodioivassa elokuvassa. Huxley Collegen hauskanpitoon mieltyneenä rehtorina Groucho yrittää pitää opiskelijansa ruodussa ja yrittää samalla pysyä mahdollisimman lähellä flirttailevaa hupakkoa (Thelma Todd), joka salaa yrittää manipuloida Huxleyn ja Darwin Universityn välistä suurta jalkapallo-ottelua. Ekstrat Today's Show, mukana: Harpo M (v. 1961), Groucho M (v. 1963) & William M (v. 1985) • Traileri