Otsikko
Mitä kirjoja Jane Austen on kirjoittanut ja minä vuonna?

Kysytty

Mitä kirjoja Jane Austen on kirjoittanut ja minä vuonna?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sense and Sensibility ilmestyi vuonna 1811, suomeksi Järki ja tunteet 1952. Pride and Prejudice ilmestyi 1813, suomeksi Ylpeys ja ennakkoluulo, vuonna 1922. Mansfield Park ilmestyi 1814, suomeksi Kasvattitytön tarina 1954. Emma julkaistiin vuonna 1815, suomeksi vuonna 1950. Persuasion ilmestyi 1817, suomeksi Viisasteleva sydän 1951. Northanger Abbey ilmestyi 1818, suomeksi Neito vanhassa linnassa 1951, uusi suomennos Northanger Abbey, 1998.
Lady Susan ilmestyi 1871, suomeksi Tahto ja toiveet 2006, toinen suomennos Lady Susan kokoelmassa Uskollinen ystävänne, 2007. The Sanditon ilmestyi suomeksi nimellä Leikkiä ja totta, 1977. Nuoruudentuotantoa lukuisia novelleja, mm. Love and Friendship, Lesley Castle sekä The Three Sisters (suom. kokoelmassa Uskollinen ystävänne, 2007). Lähteenä Carol Shieldsin elämäkerta Jane Austenista 2007 ja Wikipedia (http://fi.wikipedia.org/wiki/Jane_Austen).