Otsikko
Mitä eroa on uudistetulla laitoksella ja uudistetulla painoksella?

Kysytty

Mitä eroa on uudistetulla laitoksella ja uudistetulla painoksella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Painos on yhdellä kertaa painettu erä jotakin painatetta. Laitos taas on painotuotteen versio.

Uudistettu laitos poikkeaa enemmän alkuperäisestä painotuotteesta kuin uudistettukaan painos. Voi olla myös esim. Kalevalan kuvitettu laitos tai lyhennetty laitos.

(Lähde: Suomen kielen perussanakirja 2)