Mitä eri sanoja voin käyttää verkkoasioinnin synonyyminä? myös englanninkieliset tässä olisivat tarpeen. Tarkoitukseni on tutkia sote palveluiden sähköisiä…

Kysytty

Mitä eri sanoja voin käyttää verkkoasioinnin synonyyminä?
myös englanninkieliset tässä olisivat tarpeen. Tarkoitukseni on tutkia sote palveluiden sähköisiä palveluita.

Vastaus

Vastattu

Nykyään käytetään verkkoasioinnista termiä sähköinen asiointi. Tepa-termipankki on erikoisalojen sanastojen ja sanakirjojen kokoelma, josta voi löytyy hakusanalla sähköinen asiointi vastaavia termejä myös englanniksi ja ruotsiksi. Esim. Kela käyttää sähköisestä asioinnista termiä eServices.

Linkki Tepaan http://www.tsk.fi/tepa/fi/