Mistäköhän saisin tietää jääkiekko maalin sisä mitt...Täällä oli että korkeus on 122 ja leveys 183 onko nämä mitat sisä vai ulko mittoja?

Kysytty

Mistäköhän saisin tietää jääkiekko maalin sisä mitt...Täällä oli että korkeus on 122 ja leveys 183 onko nämä mitat sisä vai ulko mittoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jääkiekkomaalin korkeus on 1,22 metriä ja leveys 1,83 metriä. Maalin sisämitta maaliviivan etureunasta verkon takareunaan on enintään 1,12 m ja vähintään 60 cm.
Lähde: Suomen jääkiekkoliitto: Virallinen sääntökirja.

Korkeus tarkoittaa sivutolpan korkeutta ja leveys ylätolpan pituutta.Esim. Suuri urheilukirja -teoksessa (julk. 1975) olevasta kuvasta ei aivan tarkasti näe, onko mitta otettu tolpan ylä- vai alareunasta.