Mistäköhän löytyisi tietoa catering-alan lähihistoriasta ja nykyisestä kehityssuunnasta?

Kysytty

Mistäköhän löytyisi tietoa catering-alan lähihistoriasta
ja nykyisestä kehityssuunnasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Päivi Koppanen on tutkinut ateriapalveluiden lähiaikojen kehitystä ja tulevaisuuden näkymiä. Hän on kirjoittanut aiheesta pro gradu -työn "Näkemyksiä ruokapalvelualasta Suomessa vuonna 2015". Gradu on tehty Helsingin yliopiston Maa- ja kotitalousteknologian laitokselle ja (ainakin sen tiivistelmä) on luettavissa Helsingin yliopiston Viikin tiedekirjastossa. Voit myös kysellä kaukolainausmahdollisuutta omasta kirjastostasi.

Tutkimustyön pohjalta hän on julkaissut myös lehtiartikkeleita:
"Ruokapalvelualan asiakkaat entistä vaativampia", joka on ilmestynyt lehdessä Kehittyvä elintarvike 2002/6 ja "Näkemyksiä ruokapalvelualasta vuonna 2015", joka on ilmestynyt Kotitalous -lehden numerossa 2003/2.

Aihetta sivutaan myös monissa hotelli- ja ravintola-alan oppikirjoissa.