Mistähän voisi saada kirjaa "Elsa pitkospuilla"? Kirjan on kirjoittanut kuhmolainen opettaja Kämäräinen ja se kertoo Kuhmossa toimineeesta diakonissa Elsa…

Kysytty

Mistähän voisi saada kirjaa "Elsa pitkospuilla"? Kirjan on kirjoittanut kuhmolainen opettaja Kämäräinen ja se kertoo Kuhmossa toimineeesta diakonissa Elsa Tikkasesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan nimi on itse asiassa hiukan pitempi eli "Sisar Elsa pitkospuilla". Tekijä on Seppo Kämäräinen ja kirja on julkaistu Kuhmossa 1995.

Pääkaupunkiseudun kirjastojen luetteloista en ikävä kyllä kirjaa löytänyt. Kansalliskirjastossa (entinen Helsingin yliopiston kirjasto) se kyllä on ja siellä sitä voi lukea lukusalissa. Jos kuitenkin haluat saada kirjan kotiin, voit tehdä siitä kaukolainapyynnön. Kirjaa on näet lainattavana joissakin kirjastoissa pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Kaukolainapyynnön voit tehdä kirjastossa tai Internetin kautta. Osoitteessa

http://www.lib.hel.fi/forms/kaukopalvelupyynto.asp

voi täyttää kaukopalvelupyyntölomakkeen. Kaukolainan hinta on 4 € /kirja.

Kansalliskirjaston yhteystiedot ovat seuraavassa osoitteessa:

http://www.kansalliskirjasto.fi/yleistieto/yhteystiedot.html