Otsikko
Mistähän mahtaisi löytyä saamelais-noitien rummuissaan käyttämien merkkien kuvia sekä niiden selityksiä? Ts. noitarumpujen merkkien kuvat & selitykset.

Kysytty

Mistähän mahtaisi löytyä saamelais-noitien rummuissaan käyttämien merkkien kuvia sekä niiden selityksiä? Ts. noitarumpujen merkkien kuvat & selitykset.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saamelaisrumpujen kuvia selityksineen löytyy esim. Juha Pentikäisen kirjasta "Saamelaiset - pohjoisen kansan mytologia" sekä
T.I. Itkosen kirjasta "Suomen lappalaiset vuoteen 1945. Toinen osa".