Otsikko
Mistähän löytyisi laulun ”Tule kanssani Kallioon” sanat?

Kysytty

Mistähän löytyisi laulun ”Tule kanssani Kallioon” sanat?

Vastaus

Vastattu

”Tule kanssani Kallioon” on musiikkinäytelmästä ”Hei, heipparallaa, Helsinki!” (tai ”Hei, heipparalla Helsinki”), jonka musiikin on säveltänyt Nikodemus eli H. P. O. Solitander (eli Henrik Probus Ossian Solitander) ja laulut sanoittanut Agapetus eli Yrjö Soini. Tämän musiikkinäytelmän kappaleista on julkaistu nuotti Nikodemus: ”Hei, heipparallaa, Helsinki! : 2-näytöksinen iloittelu : valikoima lauluja ja tansseja” (Westerlund, [1929]; REW1585), johon sisältyy laulu ”Tulkaa mun kanssani Kallioon”. Nuotissa on laulun sanat ja kosketinsoitinsovitus. Laulu alkaa: ”Tulkaa mun kanssani Kallioon!”.

Laulun on levyttänyt Hannes Kettunen Salonkiorkesteri Gracon kanssa nimellä ”Tule kanssani Kallioon” vuonna 1929 (Columbia 17819).

Voit tarkistaa aineiston saatavuuden Finna-hakupalvelusta.

Lähteitä:

Finna-hakupalvelu:

https://finna.fi

Fenno : suomalaiset äänitteet 1901-1999:

https://fenno.musiikkiarkisto.fi

Yleisradion äänitetietokanta Fono:

www.fono.fi