Otsikko
Mistä voisin saada tietoa anismista (liittyy uskontoon)?

Kysytty

mistä voisin saada tietoa anismista (liittyy uskontoon)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan animismia eli luonnonpalvontaa. Siitä ei näytä löytyvän kovin hyvin tietoa suomeksi. Tässä muutama kirjallisuusvinkki:

Maan energiat [Helsinki] Lademann [1993] Sarja: (Mystiikan maailma)
Raahen kaupunginkirjastossa on tällä hetkellä paikalla, meillä ei sitä ole.
Nevill Drury: Samanismi, Otava (1993)
Sigmund Freud: Toteemi ja tabu, Love kirjat (1989)
T. I. Itkonen: Suomen lappalaiset osa 2, WSOY (1984 2.p.)kerrotaan saamelaisten luonnonpalvonnasta mm. seidoista.
Kaunokirjallisuutta:
Veikko Haakana: Seita lähtee liikkeelle, Karisto (2000)
Sue Harrison: Jokien laulu, WSOY (1999)
Sue Harrison: Tuulten viesti, WSOY (2000)

Etsin myös netistä hakusanoilla animismi ja luonnonpalvonta, mutta ei tullut kovin hyviä linkkejä, tässä kuitenkin yksi:

http://www.urantia.org/urantia-kirja/luku85teksti.html

Ensimmäistä kirjaa lukuunottamatta kirjat löytyvät Pattijoelta, saatavuustiedot voit tarkistaa Neli-netistä http://nelinetti.raaseu.fi