Mistä voisin löytää tietoa kohtuullisen uudesta asiasta Bluetoothista, joka on tulossa n.vuonna 2002 ja tulee korvaamaan infrapunasäteet yms. Bluetooh on osana…

Kysytty

Mistä voisin löytää tietoa kohtuullisen uudesta asiasta Bluetoothista, joka on tulossa n.vuonna 2002 ja tulee korvaamaan infrapunasäteet yms. Bluetooh on osana tulevaisuuden 3G-puhelimia, joten kaipaisin tietoa bluetoothiin liittyen myös kämmenmikroista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta bluetooth tai sinihammas löytyy artikkeleita suomeksi seuraavista lehdistä: MikroBitti 2000, nro 4, Prosessori 2000/1 ja 2; Tekniikan maailma 2000/1; Aamulehti 2000-01-23, Tietokone 1999/10; MikroPC 1999/11; Prosessori 1999/4; Tietokone 1999/4B; Tietokone 1999/2; Helsingin sanomat 19998-11-12. Viimeksi mainittu artikkeli koskee nimenomaan matkapuhelinta. Lisäksi löytyy suomenkieliset artikkelit seuraavista lehdistä: Tietopalvelu 2000/1 ja Fakta: talous ja tekniikka tänään 2000/1.

Englanninkielisiä artikkeleita löytyy Ebscosta, joka on kokotekstitietokanta, toisin sanoen artikkelit ovat kokonaisuudessaan luettavissa sieltä.Ebscoon pääset esimerkiksi Turun kaupunginkirjaston etusivulta http://www.turku.fi/kirja/ kohdasta Ebsco (Ebsco-tietokanta on käytettävissä vain kaupunginkirjaston työasemilta). Valitse hakutermiksi bluetooth ja valitse full text.

Myös internetin hakuohjelmista löytyy tietoa sinihampaasta suomeksi. Esimerkiksi voit hakea Alta Vistasta hakusanalla sinihammas ja rajata haun koskemaan suomenkielisiä linkkejä, joukossa myös lehtiartikkeleita. Voit kokeilla myös muita hakuohjelmia (esimerkikksi Fast). Hakuohjelmiin pääset helposti Kirjastot.fi:n Tiedonhaku-sivulta (http://www.kirjastot.fi/showhierarchy.asp?hid=218 ). Näin pääset kohtaan, josta hakuohjelmat löytyvät luetteloituna yhdelle sivulle ja voit valita sieltä ylllämainitut hakuohjelmat. Hakusanaksi käy bluetooth tai sinihammas.