Mistä voisi saada tietoja vanhoista puhelin- tai osoiteluetteloista? Tarvitsisin vanhoja osoitetietoja Lahdesta 1970-luvulta.

Kysytty

Mistä voisi saada tietoja vanhoista puhelin- tai osoiteluetteloista? Tarvitsisin vanhoja osoitetietoja Lahdesta 1970-luvulta.

Vastaus

Vastattu

Hei

Vaasassa olemme säilyttäneet vain oman alueemme tai lähinnä Vaasan vanhoja puhelinluetteloita. Lahden kaupunginkirjasto on otaksuttavasti säästänyt vanhoja puhelinluetteloitaan, joten heidän puoleensa voisi kääntyä asiassa. Nyt on vain sellainen poikkeuksellinen tilanne, että Lahden kaupungin palvelimille on tehty (uutisissakin mainittu) kyberhyökkäys, josta syystä heidän kirjastojärjestelmänsä on pois käytöstä. En pääse katsomaan heidän puhelinluettelotietojaan kirjastojärjestelmästä saati kaukolainaamaan/pyytämään kopiota.

Voisit ottaa yhteyttä Lahden kaupunginkirjastoon ja kysellä, miten voisit saada käsiisi haluamiasi puhelinluetteloita. Sähköposti:  kaupunginkirjasto(at)lahti.fi tai pääkirjaston tietopalvelu  044 416 4798