Otsikko
Mistä voi hakea tietoa Bensow AB nimisestä firmasta, Helsinki 40- 50 luvulla? Onko myös mahdollista saada työntekijöitten nimejä? Mistä?

Kysytty

Mistä voi hakea tietoa Bensow AB nimisestä firmasta, Helsinki 40- 50 luvulla? Onko myös mahdollista saada työntekijöitten nimejä? Mistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yrityksestä Oy Bensow Ab löytyy jonkin verran kirjallisuusviitteitä kirjastojen aineistotietokannoista ja aikakauslehtiartikkelitietokannoista. Suurin osa löytyneestä aineistosta kuitenkin kertoo Bensowin toiminnasta 80-luvulla. Kysymäänne ajanjaksoa käsitellään todennäköisesti yrityksen historiikissa
Yritys vailla vertaa: Bensowin vuosisata (Hki: Bensow, 1989, koonnut Titta Viljanen). Kirjaa ei ole Oulun kaupunginkirjastossa, mutta on esim. Oulun yliopiston kirjaston kokoelmissa.